Tillgänglighet

Tillgänglighetsredogörelse

Svenska Kommun Försäkrings AB står bakom den här webbplatsen och har ambitionen att så många som möjligt ska kunna nyttja den. Nedan beskrivs hur bolaget uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister så de kan åtgärdas.

Hur tillgänglig är webbplatsen?
Bolaget är medvetet om att delar av webbplatsen inte är tillgängliga fullt ut, exempelvis kan PDF:er som är upplagda inte vara helt tillgängliga.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver innehåll från webbplatsen som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du meddela det på nedanstående sätt:

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att lagkraven inte uppfylls, meddela oss enligt något av ovanstående sätt så att vi får veta att problemet finns.

Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

Oskäligt betungande anpassning
Bolaget åberopar undantag för oskäligt betungande anpassning enligt 12 § lagen om tillgänglighet till digital offentlig service för PDF:er i segmentet ”Arkiv” där exempelvis bilder inte är tillgänglighetsanpassade.

Vi använder cookies för att besökaren lättare ska kunna använda webbplatsen. Om du fortsätter använda den här webbplatsen accepterar du dessa cookies. Mer information om cookies.

OK